ویژگی‌های یک پیامک تبلیغاتی مفید

اکثر به قریب اتفاق مردم در زمان دریافت پیامک تبلیغاتی بدون توجه به متن و یا فرستنده سریعا آن را حذف و به ندرت کاربرانی هستند که شاید از اینگونه تبلیغات استفاده کنند.

کارشناسان اکنون در حال بررسی این موضوع هستند که چگونه می‌توان پیامکی را ارسال کرد که هم کوتاه و هم مفید باشد.

کارشناسان حوزه ارتباطات به این نتیجه رسیده اند که پیامک مفید باید چند مولفه داشته باشد:

  1. کوتاه باشد
  2. در زمان مناسبی از شبانه روز ارسال شود
  3. طبق یک برنامه منظم پیش برود و تکراری نباشد
  4. به صورت نظرسنجی یا مسابقه باشد

اکنون در عصری قرار داریم که باید به جای فروشنده بودن به مشاور فروش بودن بپردازیم و به جای معرفی کالای خاص یا توضیحاتی در مورد قیمت یا نام فروشگاه یا صنعت خودمان، بسیار خلاصه به موضوع کلی اشاره کرده و در یک چالش مکالمه‌ای به صورت پیامک تبلیغات مد نظرمان را دنبال کنیم.

اکنون در بین این حجم تبلیغات پیامکی اکثر برنامه‌هایی که با مبحث جایزه به صورت قرعه‌کشی دنبال می‌شود محبوبیت خاصی در بین مردم برای خود ایجاد کرده حتی به شکلی که مشاهده شده در یک خانواده سه نفره با تمامی خطوط پیامک زده و مسیر تبلیغات از سوی دیگری دنبال می‌شود.

چرا ما باید تبلیغات پیامکی را ببینیم؟

همیشه این سئوال ایجاد شده که شاید ارسال این نوع پیامک‌ها نوعی دخول به حریم شخصی افراد است اما در اکثر دنیا حداقل دیده شده که این سبک از تبلیغات بسیار هدفمند و سودمند نیز هست ولی مساله‌ای که باعث ضعف آن در ایران شده فقدان ادبیات و اصول منتهی به استفاده از این سرویس می‌باشد.

موضوعی که باعث شده از کیفیت این سبک از تبلیغات کسر کند. در قدم اول در رفع این معضل تا ساختن یک فرهنگ همراه با این تکنولوژی باید ارائه دهنده‌های این سرویس با کسب اطلاعات به روز و مفید به خریداران باعث این شوند تا افراد طبق همان چهار اصل که در ابتدای مطلب بیان شد اقدام به ارسال پیامک به حالت انبوه نمایند.

مشتری خود را راضی نگه دارید و مشتری جدید جستجو کنید

افدامی که اکنون باعث کمرنگ‌تر شدن این سرویس شده این است که اکثر کاربران از ارسال پنل پیامک انبوه در جستجوی مشتری جدید هستند. در صورتی که این نوع سرویس در اکثریت مواقع از بابت بحث ساپورت و پشتیبانی و خبری برای مشتریان می‌باشد و استفاده‌کننده سرویس از این پنل جهت بالابردن کیفیت خدمات خود استفاده کرده و در لایه‌های زیرین این سرویس در بلند مدت باعث رضایت بیشتر مشتریان خود می‌شود ولی ما هر روز شاهد هستیم حجم بسیار زیادی از پیامک‌های تبلیغاتی تنها با بسنده کردن به معرفی خدمات خود و ارائه آدرس و شماره تلفن خود منتظر بیشتر شدن مشتریان خود هستند و پر واضح است درصد بسیاری از پیامک‌های ارسالی بدون مطالعه و ذخیره شدن حذف می‌گردد.

اطلاعات استخراج شده از: خبرگزاری کار ایران – ایلنا